2013 |
Mustafa, M; Arshad, H; Masa, H B Metodologi rangka kerja kanak-kanak Autisme - Antara muka haptik bergetar (AC-VHI) Persidangan Persatuan Komputer IEEE, 2013, ISBN: 9781479927586, (dipetik oleh 1). Abstrak | Pautan | BibTeX | Tag: Kanak-kanak Autistik, Kanak-kanak dengan Autisme, Penyakit, Antara Muka Haptik, Malaysia, Orang Malaysia, Tikus, Autisme Ringan, Persampelan Kebarangkalian, Koleksi Contoh, Interaksi Sosial, Pemerhatian Berstruktur @ persidangan{Mustafa2013201, tajuk = {Metodologi rangka kerja kanak-kanak Autisme - Antara muka haptik bergetar (AC-VHI)}, pengarang = {M Mustafa dan H Arshad dan H B Zaman}, url = {https://www.scopus.com/inward/record.uri?eid=2-s2.0-84904211710&doi = 10.1109% 2fACSAT.2013.47&rakan kongsi = 40&md5=12c910cd01ef0874e09e8e51e2c00b3c}, doi = {10.1109/ACSAT.2013.47}, isbn = {9781479927586}, tahun = {2013}, tarikh = {2013-01-01}, jurnal = {Prosiding - 2013 Persidangan Antarabangsa mengenai Aplikasi dan Teknologi Sains Komputer Termaju, ACSAT 2013}, halaman = {201-206}, penerbit = {Persatuan Komputer IEEE}, abstrak = {Kertas kerja ini menyediakan Metodologi Rangka Kerja Kanak-kanak Autisme - Antara Muka Haptik Getaran (AC-VHI) dijalankan ke atas kanak-kanak autisme ringan yang mengalami gangguan dalam interaksi sosial. Kertas kerja ini telah meneroka secara eksklusif masalah yang dihadapi oleh kanak-kanak autistik Malaysia dalam Persatuan Autisme Kebangsaan di Kuala Lumpur, Malaysia. Ia juga telah dijalankan di dua lokasi: bilik darjah dan mahkamah Persatuan Autisme Kebangsaan di Malaysia (NASOM), Kuala Lumpur, Malaysia. Kertas itu telah dijadikan sampel 20 kanak-kanak autisme ringan, yang mengalami gangguan dalam interaksi sosial, berdasarkan rekod Persatuan Autisme Kebangsaan Malaysia. Kaedah pengumpulan sampel mengikut pendekatan persampelan bertujuan, yang merupakan satu bentuk persampelan bukan kebarangkalian yang membolehkan kami memilih kes, kerana ia menggambarkan beberapa ciri atau proses, yang kami minati. Rangka kerja tersebut merangkumi tiga tiga proses utama iaitu Proses satu, proses Dua dan Proses Tiga. Tiga proses rangka kerja ini sesuai dengan bidang penyelidikan dan boleh mencapai objektif penyelidikan ini dalam membantu kanak-kanak autisme berinteraksi dan berkomunikasi secara berkesan dengan keluarga mereka, rakan dan masyarakat luas. Rangka kerja tersebut merangkumi tiga tiga proses utama iaitu Proses satu, proses Dua dan Proses Tiga. Tiga proses rangka kerja ini sesuai dengan bidang penyelidikan dan boleh mencapai objektif penyelidikan ini dalam membantu kanak-kanak autisme berinteraksi dan berkomunikasi secara berkesan dengan keluarga mereka, rakan dan masyarakat luas. © 2013 IEEE.}, nota = {dipetik oleh 1}, kata kunci = {Kanak-kanak Autistik, Kanak-kanak dengan Autisme, Penyakit, Antara Muka Haptik, Malaysia, Orang Malaysia, Tikus, Autisme Ringan, Persampelan Kebarangkalian, Koleksi Contoh, Interaksi Sosial, Pemerhatian Berstruktur}, pubstate = {diterbitkan}, tppubtype = {persidangan} } Kertas kerja ini menyediakan Metodologi Rangka Kerja Kanak-kanak Autisme - Antara Muka Haptik Getaran (AC-VHI) dijalankan ke atas kanak-kanak autisme ringan yang mengalami gangguan dalam interaksi sosial. Kertas kerja ini telah meneroka secara eksklusif masalah yang dihadapi oleh kanak-kanak autistik Malaysia dalam Persatuan Autisme Kebangsaan di Kuala Lumpur, Malaysia. Ia juga telah dijalankan di dua lokasi: bilik darjah dan mahkamah Persatuan Autisme Kebangsaan di Malaysia (NASOM), Kuala Lumpur, Malaysia. Kertas itu telah dijadikan sampel 20 kanak-kanak autisme ringan, yang mengalami gangguan dalam interaksi sosial, berdasarkan rekod Persatuan Autisme Kebangsaan Malaysia. Kaedah pengumpulan sampel mengikut pendekatan persampelan bertujuan, yang merupakan satu bentuk persampelan bukan kebarangkalian yang membolehkan kami memilih kes, kerana ia menggambarkan beberapa ciri atau proses, yang kami minati. Rangka kerja tersebut merangkumi tiga tiga proses utama iaitu Proses satu, proses Dua dan Proses Tiga. Tiga proses rangka kerja ini sesuai dengan bidang penyelidikan dan boleh mencapai objektif penyelidikan ini dalam membantu kanak-kanak autisme berinteraksi dan berkomunikasi secara berkesan dengan keluarga mereka, rakan dan masyarakat luas. Rangka kerja tersebut merangkumi tiga tiga proses utama iaitu Proses satu, proses Dua dan Proses Tiga. Tiga proses rangka kerja ini sesuai dengan bidang penyelidikan dan boleh mencapai objektif penyelidikan ini dalam membantu kanak-kanak autisme berinteraksi dan berkomunikasi secara berkesan dengan keluarga mereka, rakan dan masyarakat luas. © 2013 IEEE. |
Ujianadminnaacuitm2020-05-28T06:49:14+00:00
2013 |
Metodologi rangka kerja kanak-kanak Autisme - Antara muka haptik bergetar (AC-VHI) Persidangan Persatuan Komputer IEEE, 2013, ISBN: 9781479927586, (dipetik oleh 1). |