2018 |
Razi, N I M; Rahman, A W A; Kamaruddin, N Analisis neurofisiologi ketagihan lucah kepada ketidakupayaan pembelajaran Persidangan Institut Jurutera Elektrik dan Elektronik Inc., 2018, ISBN: 9781538675250, (dipetik oleh 2). Abstrak | Pautan | BibTeX | Tag: Gangguan Hiperaktifan Kekurangan Perhatian, Gangguan Spektrum Autisme, Penyakit, Disleksia, Elektroensefalografi, Gangguan Pembelajaran, Neurofisiologi, Neurofisiologi, Ketagihan Lucah @ persidangan{Razi2018272, tajuk = {Analisis neurofisiologi ketagihan lucah kepada ketidakupayaan pembelajaran}, pengarang = {N I M Razi dan AW A Rahman dan N Kamaruddin}, url = {https://www.scopus.com/inward/record.uri?eid=2-s2.0-85060456087&doi = 10.1109% 2fICT4M.2018.00057&rakan kongsi = 40&md5=40b96e377414d3bed38a2803752c165a}, doi = {10.1109/ICT4M.2018.00057}, isbn = {9781538675250}, tahun = {2018}, tarikh = {2018-01-01}, jurnal = {Prosiding - Persidangan Antarabangsa Teknologi Maklumat dan Komunikasi untuk Dunia Islam 2018, ICT4M 2018}, halaman = {272-277}, penerbit = {Institut Jurutera Elektrik dan Elektronik Inc.}, abstrak = {Ketidakupayaan pembelajaran berpunca daripada keupayaan intelek yang berkurangan yang boleh diperhatikan daripada kekurangan mendengar, bercakap, membaca, menulis, penaakulan, atau kemahiran matematik. Keadaan sedemikian boleh mendedahkan kanak-kanak daripada kandungan lucah yang tidak ditapis yang boleh didapati secara percuma daripada Internet kerana mereka tidak sedar atau mempunyai pemahaman yang minimum tentang kesan negatif kandungan lucah itu.. Pendedahan kepada kandungan lucah yang tidak dipantau boleh mengakibatkan ketagihan lucah kerana ia boleh mencetuskan keseronokan dan keseronokan yang disebabkan. Oleh itu, kertas ini cuba meneroka bukti empirikal korelasi antara ketidakupayaan pembelajaran dan ketagihan pornografi dengan menggunakan electroencephalogram (LIHAT) kanak-kanak dari klinik psikologi swasta. Keputusan eksperimen menunjukkan bahawa, terdapat korelasi yang lemah antara ketidakupayaan pembelajaran berdasarkan jalur frekuensi EEG dan ketagihan lucah. Diharapkan pendekatan sebegini adalah langkah langkah dalam meneroka lebih lanjut hubungan antara ketagihan lucah dan ketidakupayaan pembelajaran. © 2018 IEEE.}, nota = {dipetik oleh 2}, kata kunci = {Gangguan Hiperaktifan Kekurangan Perhatian, Gangguan Spektrum Autisme, Penyakit, Disleksia, Elektroensefalografi, Gangguan Pembelajaran, Neurofisiologi, Neurofisiologi, Ketagihan Lucah}, pubstate = {diterbitkan}, tppubtype = {persidangan} } Ketidakupayaan pembelajaran berpunca daripada keupayaan intelek yang berkurangan yang boleh diperhatikan daripada kekurangan mendengar, bercakap, membaca, menulis, penaakulan, atau kemahiran matematik. Keadaan sedemikian boleh mendedahkan kanak-kanak daripada kandungan lucah yang tidak ditapis yang boleh didapati secara percuma daripada Internet kerana mereka tidak sedar atau mempunyai pemahaman yang minimum tentang kesan negatif kandungan lucah itu.. Pendedahan kepada kandungan lucah yang tidak dipantau boleh mengakibatkan ketagihan lucah kerana ia boleh mencetuskan keseronokan dan keseronokan yang disebabkan. Oleh itu, kertas ini cuba meneroka bukti empirikal korelasi antara ketidakupayaan pembelajaran dan ketagihan pornografi dengan menggunakan electroencephalogram (LIHAT) kanak-kanak dari klinik psikologi swasta. Keputusan eksperimen menunjukkan bahawa, terdapat korelasi yang lemah antara ketidakupayaan pembelajaran berdasarkan jalur frekuensi EEG dan ketagihan lucah. Diharapkan pendekatan sebegini adalah langkah langkah dalam meneroka lebih lanjut hubungan antara ketagihan lucah dan ketidakupayaan pembelajaran. © 2018 IEEE. |
2011 |
Yusoff, N M; Rusli, NS; Ishak, R Le-ADS: Early learning disability detection system for autism and dyslexia Artikel Jurnal Komunikasi dalam Sains Komputer dan Maklumat, 174 CCIS (PART 2), hlm. 433-437, 2011, ISSN: 18650929, (dipetik oleh 1). Abstrak | Pautan | BibTeX | Tag: Detection System, Development Process, Penyakit, Disleksia, Early Learning, Engineering Research, Orang Kurang Upaya, Interaksi Komputer Manusia, Know-how, Knowledge Management, Gangguan Pembelajaran, Autisme Ringan, Primary Schools, Screening System, Screening Tests, Standalone Software, Seni Bina Sistem @artikel{Yusoff2011433, tajuk = {Le-ADS: Early learning disability detection system for autism and dyslexia}, pengarang = {N M Yusoff and N S Rusli and R Ishak}, url = {https://www.scopus.com/inward/record.uri?eid=2-s2.0-79960415721&doi=10.1007%2f978-3-642-22095-1_87&rakan kongsi = 40&md5=81c7ed311b28be5a6b9017df102e4d58}, doi = {10.1007/978-3-642-22095-1_87}, terbitan = {18650929}, tahun = {2011}, tarikh = {2011-01-01}, jurnal = {Komunikasi dalam Sains Komputer dan Maklumat}, isi padu = {174 CCIS}, nombor = {PART 2}, halaman = {433-437}, abstrak = {Screening test is one of common approaches to detect learning disabilities among children. The Early Learning Disability Detection System for Autism and Dyslexia (Le-AdS) is developed to help primary school teachers to recognize signs and students' behaviour. Studies and researches for the system have been done to understand these types of disorder. Research on the system architecture has also been carried out to know how the system should work based on the requirements and needs of the user. Interviews, reading and overview have been applied throughout the development process of this standalone software. This paper presents the work of Early Learning Disability Detection for Autism and Dyslexia (Le-ADS). © 2011 Springer-Verlag.}, nota = {dipetik oleh 1}, kata kunci = {Detection System, Development Process, Penyakit, Disleksia, Early Learning, Engineering Research, Orang Kurang Upaya, Interaksi Komputer Manusia, Know-how, Knowledge Management, Gangguan Pembelajaran, Autisme Ringan, Primary Schools, Screening System, Screening Tests, Standalone Software, Seni Bina Sistem}, pubstate = {diterbitkan}, tppubtype = {artikel} } Screening test is one of common approaches to detect learning disabilities among children. The Early Learning Disability Detection System for Autism and Dyslexia (Le-AdS) is developed to help primary school teachers to recognize signs and students' behaviour. Studies and researches for the system have been done to understand these types of disorder. Research on the system architecture has also been carried out to know how the system should work based on the requirements and needs of the user. Interviews, reading and overview have been applied throughout the development process of this standalone software. This paper presents the work of Early Learning Disability Detection for Autism and Dyslexia (Le-ADS). © 2011 Springer-Verlag. |
Ujianadminnaacuitm2020-05-28T06:49:14+00:00
2018 |
Analisis neurofisiologi ketagihan lucah kepada ketidakupayaan pembelajaran Persidangan Institut Jurutera Elektrik dan Elektronik Inc., 2018, ISBN: 9781538675250, (dipetik oleh 2). |
2011 |
Le-ADS: Early learning disability detection system for autism and dyslexia Artikel Jurnal Komunikasi dalam Sains Komputer dan Maklumat, 174 CCIS (PART 2), hlm. 433-437, 2011, ISSN: 18650929, (dipetik oleh 1). |