Tunjukkan semua

2019

Khowaja, K; Salim, S S; Asemi, A; Ghulamani, S; Shah, A

Kajian sistematik mengenai kaedah dalam intervensi berasaskan komputer (CBI) untuk pemahaman bahasa dan kemahiran menyahkod kanak-kanak dengan gangguan spektrum autisme (ASD) Artikel Jurnal

Akses Sejagat dalam Masyarakat Maklumat, 2019, ISSN: 16155289, (dipetik oleh 2).

Abstrak | Pautan | BibTeX | Tag: Realiti Bertambah, Gangguan Spektrum Autisme, Kanak-kanak dengan Autisme, Arahan Berbantukan Komputer, Penyahkodan, Penyakit, Pemahaman Bahasa, Penyelenggaraan, Mamalia, Antara Muka Pelbagai Modal, Post Intervensi, Pemahaman bacaan, Permainan yang serius, Analisis Spektrum, Memindahkan Maklumat, Persekitaran Pembelajaran Maya, Realiti maya

Khowaja, K; Salim, S S; Al-Thani, D

Komponen untuk mereka bentuk permainan yang serius untuk kanak-kanak dengan gangguan spektrum autisme (ASD) untuk belajar kosa kata Persidangan

Institut Jurutera Elektrik dan Elektronik Inc., 2019, ISBN: 9781538679661, (dipetik oleh 2).

Abstrak | Pautan | BibTeX | Tag: Gangguan Spektrum Autisme, Komponen, Penyakit, Rangka kerja, Reka Bentuk Permainan, Permainan, Permainan yang serius, perbendaharaan kata

Khowaja, K; Salim, S S

Permainan Serius untuk Kanak-kanak Autisme untuk Belajar Perbendaharaan Kata: Penilaian Eksperimen Artikel Jurnal

Jurnal Antarabangsa Interaksi Manusia-Komputer, 35 (1), hlm. 1-26, 2019, ISSN: 10447318, (dipetik oleh 13).

Abstrak | Pautan | BibTeX | Tag: Gangguan Spektrum Autisme, Kanak-kanak dengan Autisme, Reka Bentuk dan Pembangunan, Penyakit, Penilaian Eksperimen, Prototaip Permainan, Permainan, Komponen Generik, Pemahaman Bahasa, Permainan yang serius, perbendaharaan kata

Mohd, C K N C K; Shahbodin, F; Azni, A H; Jano, DENGAN

Permainan persepsi visual untuk pelajar autistik: Reka bentuk & pembangunan Persidangan

Persatuan untuk Jentera Pengkomputeran, 2019, ISBN: 9781450366212, (dipetik oleh 0).

Abstrak | Pautan | BibTeX | Tag: Gangguan Spektrum Autisme, Kanak-kanak Autistik, Kanak-kanak dengan Autisme, Reka Bentuk dan Pembangunan, Diagnosis, Produk Diagnostik, Alat diagnostik, Penyakit, Pendidikan, Pengkomputeran Pendidikan, Insiden Tinggi, Teknologi komunikasi dan maklumat, Penggunaan Maklumat, Rawatan Pesakit, Permainan yang serius, Pendidikan Khas, Pelajar, Penglihatan, Persepsi Visual

Shahbodin, F; Mohd, C K N C K; Azni, A H; Jano, DENGAN

Permainan persepsi visual untuk pelajar autistik: Hasil penyelidikan Persidangan

Persatuan untuk Jentera Pengkomputeran, 2019, ISBN: 9781450366212, (dipetik oleh 0).

Abstrak | Pautan | BibTeX | Tag: Model ADDIE, Autisme, Kanak-kanak Autistik, Kanak-kanak dengan Autisme, Kaedah Konvensional, Alat diagnostik, Penyakit, Pendidikan, Pengkomputeran Pendidikan, Permainan yang serius, Pendidikan Khas, Pelajar, Penglihatan, Persepsi Visual

2018

Khowaja, K; Al-Thani, D; Salim, S S

Pembelajaran perbendaharaan kata kanak-kanak dengan gangguan spektrum autisme (Asd): Daripada pembangunan kepada penilaian prototaip permainan yang serius Persidangan

2018-Oktober , Dechema e.V., 2018, ISSN: 20490992, (dipetik oleh 1).

Abstrak | Pautan | BibTeX | Tag: Kecerdasan Buatan, Gangguan Spektrum Autisme, Kanak-kanak dengan Autisme, Perbandingan Prestasi, Penyakit, Prototaip Permainan, Permainan, Kaedah Arahan, Penyelenggaraan, Prototaip, Penyelidikan, Permainan yang serius, Pembelajaran Kosa Kata

2017

Noor, Helmi Adly Mohd; Shahbodin, Faaizah; Ananta, Gede Pramudya; Mohd, Cik Ku ​​Nuraini Che Ku; Razali, Syarifah Nadiyah; Khalid, Mohd Sazali; Kassim, Rahimah; Rahman, Fauziah Abdul; Baharum, Zirawani

Pembangunan prototaip permainan diagnosis persepsi visual untuk kanak-kanak autisme Artikel Jurnal

JURNAL ANTARABANGSA SAINS TINGKATAN DAN BERLAKU, 4 (3), hlm. 68-72, 2017, ISSN: 2313-626X.

Abstrak | Pautan | BibTeX | Tag: Autisme, Kanak-kanak Autistik, Kanak-kanak dengan Autisme, Permainan yang serius, Pendidikan Khas, Persepsi Visual

2015

Kamaruzaman, N N; Jomhari, N

Digital Game-Based Learning for Low Functioning Autism Children in Learning Al-Quran Persidangan

Institut Jurutera Elektrik dan Elektronik Inc., 2015, ISBN: 9781479928231, (dipetik oleh 4).

Abstrak | Pautan | BibTeX | Tag: Al-Quran, Best Model, Digital Game-Based Learning, Penyakit, E-pembelajaran, Pendidikan, Pengkomputeran Pendidikan, Belajar, Low-Functioning Autism, Process of Learning, Permainan yang serius